Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu rozpisało przetarg na leasing kolejnych autobusów spalinowych. Przewoźnik chce pozyskać w ten sposób dodatkowych 10 pojazdów. Okres leasingu ma wynieść dziesięć lat.
MPK w Radomiu poszukuje dostawcy w formie leasingu operacyjnego 10 sztuk fabrycznie nowych i niskopodłogowych autobusów miejskich. Pojazdy mają mieć klasę maxi, czyli ok. 12 metrów długości i nie mogą być wyprodukowane wcześniej niż 6 miesięcy przed dostawą. Będą zasilane olejem napędowym. Wraz z pojazdami ma zostać dostarczone także wyposażenie dodatkowe.
Liczbę miejsc w pojeździe określono na 90, z tego 24 w formie foteli. 8 miejsc powinno być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Wejście do pojazdów mają zapewnić trzy pary podwójnych drzwi. Standardowo wewnątrz znajdzie się system klimatyzacji i ogrzewania. Nie zabraknie tablic i wyświetlaczy z informacją pasażerską. Będzie także monitoring i system zliczania autobusów.
Silnik ma spełniać normę emisji spalin Euro 6. Moc określono na minimum 200 kW. Producent ma zapewnić gwarancję na cały pojazd przez okres 36 miesięcy. Autobusy mają zostać dostarczone do 31 marca 2027 roku.
Składanie ofert w przetargu określono na 10 października. W głównej mierze o wyborze dostawcy zadecyduje w 80 proc. cena. Pozostałe punkty zostaną przyznane za kryteria techniczne – 20 proc. Zamawiający oceni takie rozwiązania jak materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia, zabezpieczenie antykorozyjne podwozia, liczbę miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi oraz okres gwarancji całopojazdowej. Okres leasingu wskazano na 120 miesięcy, czyli 10 lat.
Przypomnijmy, że to kolejny przetarg Radomia na leasing autobusów spalinowych. W kwietniu tego roku udzielono
zamówienie dla konsorcjum Solaris Millennium Leasing, również na leasing 10 autobusów spalinowych. Wartość tego kontraktu opiewa na 25 mln zł brutto.